Dappere Dansers voor meer uitgaansmogelijkheden

24 juni 2014

Dappere Dansers voor meer uitgaansmogelijkheden

Op dinsdag 24 juni dansten jongeren van ProjectRED op het Stadsplein voor meer uitgaansmogelijkheden in Heerhugowaard. Ondanks de vele posters, flyers, aankondigingen in de pers en op social media waren het slechts de actievelingen zelf die kwamen dansen. Honderden jongeren zetten wèl een handtekening maar geen danspassen op het plein.

Burgemeester Ter Heegde en wethouder van Diemen kwamen wel even op het 'dans'plein om oprecht geinteresseerd de grieven van de jongeren aan te horen. "Als wij zeggen: zullen we uitgaan? Dan hebben we het automatisch al over Alkmaar of Amsterdam."

Mitch Koopmanschap van ROOD sprak de gemeenteraad en het College van B&W toe bij het overhandigen van de handtekeningen aan wethouder van Diemen. "De jeugd heeft de toekomst, maar dan moeten we die wel krijgen. We bouwen een studieschuld op, kunnen geen woonruimte krijgen. Als we dat van ons af willen dansen, kan dat ook al niet. Daar vragen wij hier aandacht voor. En niet alleen aandacht. Ook daden."

Het was jammer dat de vele jongeren die vinden dat er niets te doen is in Heerhugowaard niet in de benen kwamen. Jongeren moeten blijkbaar nog even wennen aan het idee dat je kunt opkomen voor je eigen belangen. Maar wat niet is kan nog komen. De jongeren van ROOD gaan gewoon door met het organiseren van ludieke acties.Want als je niets doet verandert er ook niets.

Reacties

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de jeugd het prima vindt om naar Alkmaar of Amsterdam te gaan? En ik vind dat ook prima, trouwens ...