Stemadvies: Provinciale Statenverkiezingen

20 januari 2015

Stemadvies: Provinciale Statenverkiezingen

Op 18 maart 2015 vinden de Provinciale Staten verkiezingen plaats.

Die uitslag is belangrijk. De nieuwe statenleden kiezen de leden van de Eerste Kamer. Het huidige kabinet zal een meerderheid moeten halen om hun plannen door te kunnen zetten. De SP gaat die strijd aan.

De verkiezingen voor Provinciale Staten op 18 maart worden een referendum over het kabinet. Ruim de helft van de kiezers laat bij zijn stem meewegen of de coalitie (VVD, PvdA) en de neppositiepartijen (D66, CU, SGP) een meerderheid halen in de Eerste Kamer: drie op de tien kiezers willen het kabinet steunen en ook drie op de tien willen het kabinet juist straffen." Dit konden we lezen in de krant van zaterdag 10 januari.

We gaan actie voeren. Actie tegen het sluiten van onze verzorgingshuizen, actie tegen het verdwijnen van buurthuizen en bibliotheken, actie tegen het overbodige geld uitgeven aan overbodige snelwegen, actie voor het schadeloos stellen van mensen die de dupe zijn van het beleid van deze regering, de privatisering en het neoliberalisme.

Omdat aangetoond is dat er genoeg is voor iedereen, kan Nederland veel socialer en beter.

Uit onze afdelingen in deze Regio zijn o.a. deze kandidaten:

• Cor Hoekstra, Heerhugowaard
  • Thierry Degreef, Heerhugowaard