Lokale SP prominent Cor Hoekstra uit Dijk en Waard gehuldigd met de Zilveren Tomaat.

5 december 2022

Wij feliciteren Cor Hoekstra met deze unieke SP onderscheiding !

3 december 2022

Tijdens de Regioconferentie waar onze SP Dijk en Waard leden Willeke Steinmetz (Penningmeester), Martin Ooms (voormalig raadscommissielid) en Cor Hoekstra aan deel namen kreeg onze voorzitter Cor Hoekstra de Zilveren Tomaat uitgereikt door onze eigen Willeke en onze regiovertegenwoordiger van NH-Noord Marcel Olierook. De Zilveren Tomaat is een onderscheiding voor mensen die grote inspanningen hebben verricht voor de SP.

Deze regioconferentie waar alle SP afdelingen in Noord Holland aanwezig waren werd gehouden om het verkiezingsprogramma voor de Provinciale Staten in maart 2023  (en daarmee ook de 1e Kamer) en de kandidatenlijst vast te stellen.

Al sinds jaar en dag is Cor organisatiesecretaris in Dijk en Waard en is altijd overal en nergens te vinden als het gaat om actie’s waar de SP als actiepartij voor staat en actief mee blijft. Altijd een luisterend oor voor anderen en altijd optimistisch. Hij is ook altijd verbindend bezig en belt b.v. leden op of ze ook naar ledenvergaderingen komen of komen helpen met actie’s en bezorgen van onze flyers en SP kranten in de gemeente.

Cor was in 2005 betrokken bij het oprichten van een actieve werkgroep voor de SP in Heerhugowaard en in 2008 bij de oprichting van SP Afdeling.

Sinds die tijd is hij een zéér actief, onvermoeibaar en strijdbaar lid geweest en is dat tot op de dag van vandaag nog steeds voor de inwoners van Dijk en Waard maar hij is ook een grote steun voor andere afdelingen in onze regio Noord-Holland Noord.

Samen met onze leden Ane Duijff, lijsttrekker Jakob Wedemeijer (nu SP wethouder in Alkmaar) was Cor raadslid in de periode 2014 – 2018 in de gemeenteraad Heerhugowaard. Door gebrek aan mensen zit de SP nu niet in de raad maar hij is nog zó vaak in de raadszaal te vinden dat mensen zelfs denken dat hij nog stééds in die raad zit.

Cor Hoekstra , al 30 jaar actief voor de SP, was al vanaf de start van de werkgroep in 2005 in Heerhugowaard zeer actief als o.a  organisatiesecretaris, diverse andere bestuursfuncties en heeft sinds die tijd samen met andere SP leden véle SP acties op touw gezet.
Een kleine greep uit al die acties zijn o.a. tegen het wegbezuinigen van buurthuizen, de opgezette actiegroep “Stop de deportatie” gesteund die actie voerden tegen het onwettelijk gevangen zetten en deporteren van asielzoekende vrouwen en kinderen in onze toenmalige Noorderzand gevangenis, handtekeningenactie tegen de oorlog in Afghanistan, verbeterpunten bij Middenwaard, veel te dure woningbouw voor jongeren, buurt enquetes, armoedebestrijding in de gemeente, acties tegen foute projectontwikkelaars, tegen sluiting van verzorgingshuizen en bezuinigingen op thuiszorg en wijkverpleging, acties in het OV wegens schrappen van buslijnen, drukwerk regelen, websites ontwikkelen, kortom tevéél om hier op te kunnen noemen.
Als vraagbaak voor inwoners en lid van de SP Hulpdienst is Cor nog erg vaak te vinden in de koffiehoek van de bibliotheek en in het stadhuis. Zelfs als hij op een terrasje zit spreken mensen hem aan. Op straat is hij sowieso altijd te vinden en ook samen met andere actieve SP leden zoals de huidige SP acties “Kosten Omlaag Noodplan” en de actie  “Energiebedrijven Nationaliseren”.

Als één SP’er zo’n belangrijke SP onderscheiding verdiend zoals de Zilveren Tomaat dan is hij het wel!

Reacties

Als er 1 zich met hart en ziel voor de SP en de afdeling sterk heeft gemaakt, dan is het wel Cor. 100% verdiend!