SP ondersteunt thuiszorgmedewerkers in actie

19 februari 2016

SP ondersteunt thuiszorgmedewerkers in actie

Foto: SP

Thuiszorgmedewerkers TSN bezetten samen met het FNV gemeentehuis van Hollands Kroon.  SP Heerhugowaard en Schagen ondersteunen de actie.

De burgemeester van Hollands Kroon wilde de acievoerders arresteren maar raadsleden in Hollands Kroon wilde discuseren, de Burgemeester de wethouders veboden te debatteren.

TSN medewerkers hebben hun gemeentehuis in Hollands Kroon bezet om een oplossing te vragen voor de thuiszorg in de gemeente. Vanavond zal er in het bezette gemeentehuis een politiek debat plaatsvinden over het faillissement van TSN en de oplossing van Buurtzorg waarin de relatie cliënt en hulpverlener blijft en medewerkers hun rechten behouden.

Ook gaat het over het plan van het college om de lichte huishoudelijke zorg af te schaffen waardoor vele kwetsbare inwoners zonder zorg komen te zitten en medewerkers hun baan verliezen. Zowel lokale als landelijke politici waaronder Renske Leijten, Carola Schouten en Ruud Kuin, de vice voorzitter FNV,  zullen aan het debat deelnemen. “Burgemeester, wethouders en raadsleden uit Hollands Kroon zijn uitgenodigd. Ook alle inwoners van Hollands Kroon zijn welkom,” zegt TSN medewerker Maria.

Update. 18:00

actievoederders buiten gesloten samen met de pers raadleden beraden zich binnen over de situatie.

Foto: SP