Demonstratie 'Red de zorg' op 12 september in Amsterdam

19 augustus 2015

Demonstratie 'Red de zorg' op 12 september in Amsterdam

Foto: fnv

Op zaterdag 12 september organiseert de FNV een landelijke demonstratie in Amsterdam om de zorg te redden. Eerder haalden FNV en CNV zo’n 730.000 handtekeningen op onder het motto ‘Red de Zorg’. De SP steunt de actie natuurlijk en roept je op om mee te doen. Lees verder hoe je je opgeeft voor de demonstratie. Dan zorgt de FNV voor gratis vervoer.  Ook voor niet-FNV-leden.

Waarom actie ‘Red de Zorg’?
Dit kabinet bezuinigt miljarden op de zorg. De gevolgen daarvan zijn voor vele kwetsbare mensen nu al pijnlijk voelbaar. Honderdduizenden mensen krijgen niet langer de zorg die ze nodig hebben. Dit kunnen we niet laten gebeuren!

Op 19 juni nam staatssecretaris van Rijn de Volkspetitie Red de Zorg in ontvangst. De volkspetitie is op 1 mei door de vakbonden FNV en CNV gestart en binnen 6 weken door meer dan 730.000 (!) Nederlanders ondertekend. Met de Volkspetitie roepen de ondertekenaars de verantwoordelijk staatssecretaris op om de bezuinigingen te stoppen en in te grijpen.

Staatssecretaris van Rijn heeft nu toegezegd met FNV en CNV het gesprek aan te willen gaan over de eisen van de Volkspetitie. We stoppen niet voordat de zorg gered is! Daarom wordt op 12 september de grote ‘Red de Zorg’-demonstratie in Amsterdam georganiseerd.

Meedoen
Ook de zorg redden? Ga dan mee naar Amsterdam. De demonstratie start om 12 uur op het Damrak (verzamelen vanaf 11 uur). Geef je hier op voor de demonstratie en gratis vervoer. Heb je de Volkspetitie nog niet getekend? Hier kan dat nog steeds.  Op naar de 1 miljoen handtekeningen en weer eens een ouderwets grote demonstratie.

Opwarmertje

Geef je op voor de demonstratie. De FNV zorgt voor gratis treinkaartjes, ook voor niet leden. Opgeven klik HIER