MKB kiest SP!

12 maart 2014

MKB kiest SP!

De voorzitter van MKB Nederland, Michaël van Straalen, heeft zich maandag op de MKB-dag enthousiast uitgelaten over samenwerking tussen
de werkgeversvereniging en de SP. 'De SP is de enige partij die écht MKB-minded is.' Hij riep politici en ondernemers op om 'naast elkaar te gaan staan en de problemen en uitdagingen aan te pakken.'

Michaël van Straalen MKB-voorzitter Michaël van Straalen

Van Straalen ging tijdens de MKB-dag in gesprek met
SP-Europarlementariër Dennis de Jong, waarbij ze de landelijke en Europese wet- en regelgeving voor ondernemers bespraken. De MKB-voorzitter sprak lovende woorden over de plannen van de SP voor
kleine en middelgrote ondernemers. SP-leider Roemer liet in zijn openingstoespraak al weten dat de SP van oudsher een warme band heeft met kleine ondernemers. 'Ze passen bij ons omdat we ons herkennen in die
persoonlijke drive.'

Sharon Gesthuizen

SP-Kamerlid Sharon Gesthuizen en Europarlementariër Dennis de Jong spraken tijdens het middagprogramma met ondernemers over de stand van zaken tussen ondernemen en politiek. 'Het gaat te veel over regels en te weinig over het doel', zo liet een van de sprekers weten. 'Ondernemers worden te vaak weggezet als fraudeurs, maar als hardwerkende, bonafide ondernemers failliet gaan dan is dat gewoon een persoonlijk drama', aldus een ander.

Dennis de Jong

Naast MKB Nederland waren ook directeuren van brancheorganisaties Detailhandel Nederland, FNLI, het Vakcentrum en InRetail aanwezig. Met aanwezige ondernemers werd gesproken over onder meer
financieringsmogelijkheden, acquisitiefraude en de groeikansen voor het MKB. Gesthuizen en De Jong zijn blij met de input die ze van de aanwezige ondernemers hebben gekregen. 'Dit geeft ons veel energie en
houvast om de belangen van kleine ondernemers in Nederland en Europa nóg steviger te verdedigen.'

MKB-dag

De Jong werd in een sessie met ondernemers afgerekend op de verkiezingsbeloften die hij vier jaar geleden in aanloop naar de Europese verkiezingen deed. De Jong: 'Dankzij de SP zijn de Europese aanbestedingsregels een stuk MKB-vriendelijker geworden. Vandaag heb ik
met ondernemers afgesproken om grensoverschrijdende criminelen aan te pakken. Daar laat de SP zich na de Europese verkiezingen van volgend jaar graag op afrekenen.'

Gesthuizen beloofde in aanloop naar de gemeenteraadverkiezingen de MKB speerpunten voor het voetlicht te blijven brengen. 'Gemeenten zijn
toch de overheden waarmee ondernemers het meest te maken krijgen.' Ze waarschuwde dat de kortingen vanuit het Rijk niet via de gemeenten bij ondernemers terecht moeten komen.

Emile Roemer

Hier informatie waarom MKB, SP stemt.

KLIK HIER VOOR INFORMATIE

Meer foto's op de SP-Facebook!