SP Heerhugowaard komt in actie voor BASTA!

23 november 2013

SP Heerhugowaard komt in actie voor BASTA!

Op zaterdag 23 november was SP Heerhugowaard aanwezig in Alkmaar om de mensen op te roepen om 30 november naar BASTA in Utrecht te komen en te protesteren tegen de plannen van het kabinet.

Aanwezig was ook de landelijke soep expres, om de mensen te verwarmen met tomatenSoeP in deze kille tijden van bezuinigingen. Verder was er vandaag een politiekcafe waar mensen geinformeerd werden en vragen konden stellen over de komende bezuinigingen en de plannen van het kabinet.

Al vele jaren achtereen krijgen we verslechtering op
verslechtering voor onze kiezen. Om een paar zaken te noemen: forse huurverhogingen, verhoging van de BTW, sluiting van belangrijke voorzieningen zoals ziekenhuizen en postkantoren, massaontslagen in de thuiszorg, steeds meer flex- en steeds minder vast werk. En onze ouderen worden uit verzorgings- en verpleeghuizen gezet; ze moeten leren ‘in hun kracht te staan’. De lijst is eindeloos! Wij staan voor een samenleving waarin menselijke waardigheid, gelijkwaardigheid en solidariteit geen loze begrippen zijn maar werkelijkheid.

foto's: Nienke van Dijk