BUSTOER

6 juni 2010

BUSTOER

De afdelingen Alkmaar, Heerhugowaard, Schagen en Den Helder zijn gezamelijk op een naar we hopen succesvolle verkiezingstoer geweest op 3 en 4 juni, met de SPbus.
De kamerleden en ook nu weer kandidaten, Ewout Irrgang en Paul Ulenbelt, hebben meegeholpen. Ook waren er leden van Provinciale Staten mee en gmeenteraadsleden van diverse afdelingen.
We zijn op Texel gestart met een ledenvergadering voor de Texelse leden. Texel hoort bij de afdeling Alkmaar.

Tomtom weet nog niet dat de weg naar het station in Den Helder gewijzigd is! Maar wat een chauffeur hebben we.

Daarna stond een politiek café gepland, maar dat werd een ontmoet en groet met Ewout.
Na een prima nacht in de Stayokay, althans voor de meesten van ons, zijn we gaan folderen bij de AH in Den Burg, voor we naar de boot gingen.
In Den Helder is flink gefolderd bij wel 3 winkelcentra, deelgenomen aan een debat voor vrouwen en hebben we een heerlijke lunch gekregen, verzorgd door de afdeling Den Helder.
Daarna was Schagen aan de beurt. Hier stond de bus bij de kerk. We veroorzaakten nog bijna een verkeersinfarct!! Was direct een goed discussiepunt bij het folderen. Hier werden veel fietsen voorzien van sponsjes. Na een appeltje en drankje te hebben gekregen, op naar Heerhugowaard.
Daar mochten we parkeren bij de markt en voor het gemeentehuis!!
Het was gezellig druk in Heerhugowaard en de naast de kraam van de SP staande P.v.d.A en Trots, hebben maar snel ingepakt.
Heerhugowaard had een ontmoet en eet met Paul georganiseerd bij één van de leden thuis. Die had heerlijk gekookt met een groot tomatengehalte.
Als laatste zijn we naar Alkmaar gegaan en hebben gefolderd in de Mare. In de Studio van de Vest hebben we de dagen afgesloten met een ontmoet en groet met Paul. Hier werd door enkele mensen gretig gebruik van gemaakt. Paul heeft zelfs huiswerk meegekregen!
We hebben heel goede dagen gehad, veel mensen ontmoet en hopelijk kunnen overtuigen van het feit dat ze toch echt SP moeten stemmen.
Ook is afgesproken als afdelingen meer te gaan samenwerken.

Folderen met Ewout in Den Burg Weet jij het al was een goede vraag en het boekje valt erg in de smaak bij velen. In Den Helder konden we de inwendige mens versterken met een prima lunch. SP goed zichtbaar in Schagen. Fietsen zijn zeer geschikt voor sponsjes. Veel mensen in Heerhugowaard Paul alweer in gesprek met een voorbijganger.