2008SPelen

21 mei 2008

2008SPelen

Ook vanuit Heerhugowaard vertrokken we met een groep leden naar de SP-ledendag in Walibi Bij aankomst op het feestterrein werden we ontvangen met champagne, uitgedeeld door onze 25 kamerleden. “Voor de echte VIPS van de partij”, zeiden ze.

Ook speelden verschillende orkestjes op het terrein en liepen er mimespelers op stelten in prachtige witte gewaden. Alle bezoekers kregen een fluitje. SP-kamerlid Paul Ulenbelt wilde namelijk graag gezamenlijk het kabinet terugfluiten voor de plannen om de BTW te verhogen, waardoor alle boodschappen nog weer duurder worden. Waar kun je het kabinet beter mee terugfluiten dan met een fluitconcert dat in het Guiness Book of worldrecords komt te staan? Met 5.450 mensen gaven we 30 seconden lang een oorverdovend concert. Dat moet haast in Den Haag te horen zijn geweest. Het record komt in de boeken.

Tijdens het startprogramma traden verder nog op: cabaretier Javier Guzman en de coverband The Corono’s. Het publiek bepaalde met verzoeknummers wat deze leuke band speelde. Vanaf 12.15 uur gingen de poorten van het attractiepark open. Daar werden door de allermoedigsten de engste attracties bestegen. De wat minder masochistische bezoekers konden speeddaten in het reuzenrad of het treintje met de SP-kamerleden. Ook was in één van de zalen op het terrein een politiek café. In goed bezochte rondes werd gesproken over (Thuis)Zorg, Onderwijs en Globalisering. De dag werd weer afgesloten op het feestterrein met muziek van DJ Arda en de beroemde band Krezip.

Jan Marijnissen sprak over de actuele situatie en de rol van de SP daarin. “De SP is de Partij met de Ideeën. En dit land heeft nieuwe ideeën nodig .