SP-Nieuwjaarsbijeenkomst

30 december 2007

SP-Nieuwjaarsbijeenkomst

De SP-werkgroep Heerhugowaard wil het nieuwe jaar starten met een boeiende openbare bijeenkomst. De bijeenkomst is toegankelijk voor SP-leden maar ook voor andere belangstellenden. Neem dus mee wie je wilt. We denken een aantrekkelijk programma te hebben met een lezing en discussie over de onzinnige bijdrage van Nederland aan de militaire missie in het Zuid-Afghaanse Uruzgan. Na afloop kunnen we nog gezellig wat drinken met een hapje erbij.

Lezing en debat:

Afghanistan, Stop de oorlog
De SP voert samen met GroenLinks en verschillende actiegroepen campagne voor terugtrekking van de troepen uit Afghanistan.

Arjan Vliegenthart (Politicoloog en Kamer-lid voor de SP) komt naar Heerhugowaard om ons te informeren over de situatie in Uruzgan (Afghanistan) waar Nederland met 1600 militairen vertegenwoordigd is. De SP is vóór hulp aan Afghanistan maar tegen Nederlandse militaire aanwezigheid. Arjan zal uitleggen waarom de bevolking van Afghanistan niets opschiet met de militaire acties. Waarom diezelfde bevolking er dan ook geen enkel heil in ziet. De vraag is natuurlijk waarom onze militairen daar dan zitten en voor wiens belangen. En: wat kunnen we doen om de militairen terug te halen en daarna werkelijk bij te dragen aan de verbetering van de levensomstandigheden van de inwoners van Afghanistan?

Datum: Maandagavond 14 januari, toegang gratis.

Aanvang: 19.30 koffie/thee en wat lekkers, 20.00 uur start programma. Na afloop programma: hapje en drankje

Locatie: Aula basisschool de Boomladder, Rozenlaan 6, 1702 TG Heerhugowaard. Deze locatie is volledig rolstoeltoegankelijk

Contact: heerhugowaard@sp.nl Bellen kan ook: Nelly 072-5714550 of Stan 072-8505814