Middenwaardactie: gemeente zwijgt in alle talen

16 november 2007

Middenwaardactie: gemeente zwijgt in alle talen

Wat waren de mensen blij met ons initiatief. De actie op 13 oktober was een schot in de roos. We haalden bijna 100 handtekeningen per uur op. Bijna iedereen wilde tekenen voor verbetering van de tijdelijke voorzieningen rond Middenwaard. Ook wezen mensen ons op nog meer gevaarlijke plekken en op het verdwijnen van invalidenparkeerplaatsen. De Alkmaarsche Courant, het Heerhugowaards Nieuwsblad en de Koerier besteedden veel aandacht aan de actie.

Gemeente zwijgt in alle talen
Op 15 oktober stuurden we het College van B&W van de gemeente Heerhugowaard een brief met onze verbetervoorstellen èn vragen over de verdwenen invalidenparkeerplaatsen. Dit laatste is extra schrijnend omdat invalidenbusjes niet in de parkeergarage passen. Het College zweeg, terwijl op de gemeentelijke site staat dat briefschrijvers of mailschrijvers z.s.m. een bericht van bevestiging krijgen. Op 1 november stuurden we een mail ter herinnering. Weer geen reactie en ook geen bevestigingsbericht.

Actievergadering op 29 november
We wilden vervolgacties laten afhangen van de gemeentelijke reactie. Dat schiet dus niet op in Heerhugowaard. Daarom hebben we een actievergadering uitgeschreven voor donderdagavond 29 november. Wie interesse heeft om de vergadering bij te wonen, kan zich melden op: heerhugowaard@sp.nl