HOP komt tot inkeer over parkeeroverlast Amigoplant

26 november 2015

HOP komt tot inkeer over parkeeroverlast Amigoplant

De HOP is van mening veranderd over de situatie op de Jan Glijnisweg. Hier speelt al enkele maanden een meningsverschil tussen omwonenden en een lokale Kwekerij, Amigoplant. De SP diende in januari al, tevergeefs, een motie in om de omwonenden te ontlasten. Nu roept ook de HOP op tot actie.

Foto: Google streetview 2009

Op een deel van de Jan Glijnisweg, tussen de Huygendijk en de Oterlekerweg, waar de kwekerij Amigoplant is gevestigd, ondervinden de omwonenden al enkele maanden lang hinder van vrachtwagens die op de weg parkeren om te laden en te lossen bij de kwekerij. Hierdoor ontstaan er gevaarlijke en hinderlijke situaties en ergenissen aan beide kanten. De HOP dringt aan op actie, iets wat de SP begin dit jaar al deed.

In januari diende de SP een motie in bij de gemeenteraad over exact deze situatie. De fractie had gesproken met omwonenden en de kwekerij en naar aanleiding daarvan de motie opgesteld. Deze motie vroeg om een parkeerverbod op de Jan Glijnisweg voor de vrachtwagens van Amigoplant. Deze zouden dan op een terrein in de buurt, dat Amigoplant al gereed had, moeten parkeren. De SP stemde voor. Alle andere partijen, inclusief de HOP, stemden tegen de motie die dus werd verworpen.

De SP-fractie verheugt zich dan ook over het feit dat de HOP eindelijk tot inkeer is gekomen over deze situatie en ook aandringt op actie. De SP roept de andere partijen op om dit over te nemen.

Jes Wedemeijer.

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.